Enea Operator wdrożyła "Projekt dynamicznego wyznaczania ścieżki zasilania Punktów Poboru Energii - PPE"
09.03.2021r. 17:01
www.cire.pl | Obserwuj nas na twitter.com/cire_pl

Enea Operator wprowadziła dynamiczne wyznaczanie ścieżki zasilania PPE, które pozwala na stały monitoring normalnego układu pracy sieci energetycznej oraz osiąganych wskaźników jakościowych SAIDI i SAIFI. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych narzędzi informatycznych, wdrożone rozwiązanie w znaczny sposób wpływa na jakość świadczonych usług dla wszystkich Odbiorców energii elektrycznej z obszaru działania spółki. Projekt był przygotowywany od 2016 r. i zaangażował większość jednostek merytorycznych Enei Operator.
Enea Operator jako jedna z pierwszych firm energetycznych w kraju, wprowadziła nowatorskie rozwiązanie, wykorzystujące możliwości dostępnych systemów informatycznych. Łącząc różnorodne dane, spółka stworzyła jedno skuteczne narzędzie, umożliwiające nowoczesną i kompleksową obsługę wszystkich Odbiorców z obszaru swojego działania.
Do realizacji projektu wykorzystano systemy informatyczne, z których Enea Operator korzysta w codziennej pracy. Są to: System SCADA, System Zarządzania Przerwami w Zasilaniu (OMS), System Obsługi Zgłoszeń o Awariach i Informowania o Planowanych Wyłączeniach (Contactis Awarie) oraz System Pozyskiwania Danych Pomiarowych (AMI). Wspólnym mianownikiem identyfikującym Klienta w systemach informatycznych spółki wykorzystanych do realizacji projektu jest Punkt Poboru Energii (PPE). Rozpoczęcie prac nad projektem było możliwe dzięki finalizacji procesu migracji pięciu systemów billingowych do jednego - SKOK-D, zakończeniu inwentaryzacji sieci niskiego napięcia (nN) oraz wdrożeniu Systemu Informacji o Sieci SIS (GIS).
Finalnie dzięki wdrożeniu projektu powstanie między innymi bezpłatna aplikacja zgłoszeniowa na smartfony i tablety. Umożliwi ona Odbiorcom nie tylko zgłaszanie braku zasilania w danej lokalizacji, ale także otrzymanie odpowiedzi z systemu o statusie awarii lub planowego wyłączenia. W przypadku awarii masowych, uruchomienie aplikacji pozwoli spółce jednocześnie obsłużyć dużą liczbę zgłoszeń.